بنام خالق زیبائی ها

گزارش صعود مشترک البرز سبز  با آیلار نوشهر به قله ایوار کجور در تاریخ 1391/10/22

یک شنبه طی توافق به عمل آمده با گروه آیلار نوشهر  قرار بر آن شد که من ( مهر علی پیش رویان ) به نمایندگی از گروه البرز سبز به نوشهر رفته و در روز جمعه مورخ 22 دیماه 1391 صعود مشترکی را با گروه آیلار انجام دهم .

پنج شنبه 1391/10/21ساعت 17 کرج را به مقصد چالوس و نوشهر ترک نمودم ، ساعت 12 شب به جمع گروه کوهنوردی آیلار به سرپرستی آقای وحید عینی پیوستم . ساعت 4 صبح روز 23 دیماه حرکت به سوی کجور آغاز شد . به وسیله یک دستگاه مینی بوس آبی رنگ کلیه همنوردان راهی منطقه شدند . به منطقه کندلوس کجور و سپس به روستای اسلام آباد ( ساس ) رسیدیم . ساعت 7 صبح از ماشین پیاده شدیم . حرکت آغاز گردید . هوا ابری و کمی برف می بارید . از روستای اسلام آباد به سمت قله ایوار حرکت نمودیم .

نفراتی که ما  را در این صعود همراهی می نمودند عبارت بودند از: آقایان وحید عینی ، میثم عینی ، بابک دهقان پور ، آرمین مهربانیان ، رضا خوا جه وند ، سیروس کیا ، سیاب خلجی زاده ، میلاد امینی ، کیوان شکوه ، اخوان خواجه وند ، حبیب ا.. اسد اسلامی ، کامیار کیانی  ، و خانمها هما کامرانی و فاطمه پیلسته و سارا شکوه و نماینده شایسته گروه البرز سبز آقای مهر علی پیش رویان .

از این نفرات آنها با 6 نفر در تجربه مشترک قبلی با هم بودیم . به هیچ وجه احساس تنهایی نداشتم چون همنوردان خوش اخلاق و با ادبی بودند . البته نظم گروهی به دلیل مبتدی بودن بعضی ها دچار مشکل بود که آن هم حل گردید . ما در روستای اسلام آباد سه نفر راهنمای محلی داشتیم . مسیری را که صعود می نمودیم اخیرأ هیچ تیمی در آنجا صعود نداشت . برف کوبی آنهم در داخل جنگل چه حالی داشت ، واقعأ جای شما خالی بود .

در حین صعود با رد پای حیواناتی همچون گراز ، گرگ ، خرس ، پلنگ ، آهو ، روباه و شغال و حیوانات دیگر دیده می شد مواجه شدیم  . هر لحظه می بایست مواظب می بودیم تا با آنها روبرو نگردیم . خلاصه در ساعت 12 بر بلندای قله ایوار پرچم البرز سبز و پرچم مشترک با گروه آیلار نوشهر را به احتزاز در آوردیم . در ساعت 13:10 دقیقه گزارش صعود را به صورت تلفنی با آقای کیان به عنوان پشتیبان تیم اعزامی در استان البرز اعلام نمودم . در منطقه فوق الذکر آنتن دهی موبایل کامل می باشد . دوباره مسیر را به سمت قلهء دیگری ادامه دادیم که به علت ذیق وقت موفق به صعود آن قله نشدیم . در مسیر برگشت درختان تنومندی دیده می شد که زیر آنها برگهای خشکشان با صدای خش خشان گوش ما را نوازش می داد .

ساعت 14 وقت ناهار شد ، در آنجا آقای عینی از دوستان خواستار به پا کردن آتشی کوچک برای تهیه کباب و چای آتیشی شدند . با توجه به برف کوبی سنگینی که داشتیم ساعت 17 به  مینی بوس گروه که آماده برگرداندن همنوردان بود رسیدیم و راه برگشت را در پیش گرفتیم .

در ضمن جای دارد که از زحمات آقای وحید عینی سرپرست لایق باشگاه آیلار نوشهر که در این امر ما را یاری نمودند و واقعأ میهمان نوازی کردند تشکر نمایم .

در پایان آرزوی ما سعادت شما و حضور پر افتخارتان به قله های رفیع جهان می باشد .