بنام خالق زیبائیها

بازدید از مناظر زیبای طبیعت وصعود به قله کلاچه ویا ازجبهه شمالی آزادبردر تاریخ 1392/03/10

این برنامه بدلیل اینکه دراین ایام تیم فنی گروه کوهنوردی البرزسبز درگیر امتحانات دانشجویان خود می باشد،جایگزین برنامه کرچان گردید  واز طرفی چون برنامه  خالی نماند ،فرصتی شد دوستان مبتدی در کنار اعضاء رسمی گروه پیمایشی وصعودی را در طبیعت داشته باشند،ساعت 5:30 دقیقه صبح روز جمعه زمان گردهمائی دوستان در میدان کرج بود،عده ای جا ماندند وتعدادی نیز با تأخیر آمدند بهرحال ساعت 5:50 دقیقه صبح کرج را به سمت روستای آزادبر ترک نمودیم.

نفراتی که ما را دراین برنامه یاری میدادند: آقایان مهرعلی  پیشرویان ، مهران کیان ، مهران پیشرویان ، نادر بنفشه ، بهزاد فتحی ، آزاد صدغی ،  نیما پیشداد ، نقی یکه فلاح ، حامد محمدی ، رضا محمدی ، محمد مرادی زاد ، ناصر امینی ، مهدی حاجی زاده ، حمیدرضا افشار ، حسین جمشیدی ، عبدالله کمالپور و خانمها  اسماء کمالپور ، فریال کمالپور ، مهناز عربشاهی ، معصومه انوشه ، فاطمه تابش ومرضیه خلیفه سلطانی  بودند .

جاده چالوس مثل همیشه تردد فراوان خودروها را بهمراه داشت ،بهانه ای کوچک ترافیک وراه بندان را به وجود می آورد ،مثل عبور دادن دام در منطقه آبشار نوجان ،ویا تصادفی در تونل پنجم ،تصادفی که روحیه دوستان ما را آشفته ساخت ،بی احتیاطی موتور سواری که منجر شد اورا به کام مرگ بکشاند وتوقف مردم برای دیدن صحنه وساختن ترافیکی دوباره.

بگذریم ساعت 7 صبح در منطقه ماهان توقفی 10 دقیقه ای داشتیم تا دوستانی که با خودرو شخصی آمده بودند به ما ملحق شوند ،براه خود ادامه دادیم روستا های ماهان  ، درده ، میدانک  ، گرماب،  سرخدر ، حسنکدر ، نساء ، کوشکک بالا ودر نهایت در جاده اصلی کرج چالوس  کیلومتر 67 به روستای سمت چپمان وله رسیدیم وخروجی روستاهای کهنه ده وآزادبررا پیش رو قرار دادیم،در حین حرکت چشم اندازهای زیبای قله های مجاور جاده چالوس وطبیعت بکر اطراف روستای کهنه ده وغار یخ مراد چشم نوازی می نمود ،طراحی زیبای خداوند در دامنه کوهها وخروش رودخانه ها ،دل هر بیننده ای را به وجد می آورد .

ساعت 8:20 دقیقه به روستای  زیبا وسرسبز آزاد بر رسیدیم از خودرو پیاده شدیم وبه صورت ستونی ومنظم جاده خاکی سمت چپ را پیش رو قرار دادیم ،خودرو های فراوانی در حال تردد بودند وگرد وغبار زیادی را در هوا براه انداخته بودند،وجود رودخانه وطبیعت اطرافش  شور وحال دوستان را دوچندان نموده بود ،تا ساعت 9 صبح پیمایش ادامه یافت ،سپس برای صرف صبحانه توقفی 45 دقیقه ای داشتیم،همه کنار هم دور سفره نشستند وغذا هایشان را میل نمودند،بعداز صبحانه به صورت دو تیم در آمدیم ،یک تیم طبیعت گردی با سرپرستی آقای حامد محمدی  ویک تیم فنی جبهه شمالی قله کلاچه ویا را انتخاب نمودیم،برای صعود به قله می بایست از رودخانه پر آب وسرد عبور می کردیم ،این کار با کمک دوستان انجام شد،مسیر پر از پوشش گیاهان مختلف ، اعم از داروئی وغیره بود ،در حین صعود به دوستان فرصت داده می شد تا قارچ وسبزی های کوهی جمع آوری نمایند،در ساعت 12:30 دقیقه قله کلاچه ویا صعود گردید ومسیر بازگشت را دوباره برای جمع آوری آویشن اقدام نمودیم ودر ساعت 14 به رودخانه رسیدیم دوباره می بایست  از آب عبور می کردیم  ،اینکار نیز انجام شد،برای صرف ناهار واستراحت به دیگر دوستان پیوستیم ،عده ای از این زمان برای استراحت ،عده ای شیطنت وعده ای نیز برای مناجات  پرداختند،ساعت 16 خودروی گروه به محل استراحت آمد وعکسهای یادگاری گرفته شد وکوله ها را داخل ماشین قرار دادیم ومسیر را تا روستای آزادبر پیاده طی نمودیم وهمگی دوستان مشغول پاکسازی طبیعت شدند ،استارتی که آقای مهندس امینی مدیر عامل محترم شرکت ساپل زد ومابقی دوستان همراه وهمدوش ایشان این کار زیبای فرهنگی را با عشق مابین مسافران وطبیعت گردان  حاضر در منطقه اجراء نمودند وساعت  17:20 دقیقه ورودی روستای آزادبر با زباله های جمع آوری شده عکسهای پایان برنامه را ثبت نمودیم وزباله های جمع شده را با خودروی آقای کمالپور به شهر انتقال دادیم ودر ساعت 19 در میدان کرج از دوستان خوبمان خداحافظی نمودیم .

«نیروهای مردمی پیشتازان مقابله با آلودگیهای محیط زیست هستند،بیائیم پیشتازان حفظ طبیعت باشیم.

واین را بدانیم هرگونه سستی در حفظ منابع طبیعی  ومحیط زیست ،بی شک افقی تیره در برابر ما ونسلهای آینده خواهد گشود .»