بنام آفریننده کوهها

گزارش برنامه صعود به قله توچال وپیمایش شهرستانک در تاریخهای17 و 18 مرداد  1392 اختصاص این صعود به جانباختگان  منطقه قراقوروم ،  قله برود پیک  (آیدین بزرگی،مجتبی جراحی ،پویا کیوان)

روز پنج شنبه ساعت 17 با یکساعت تأخیرآمدن آقای راننده سمت تجریش تهران براه افتادیم،اتوبان مثل همیشه ورودی کرج با ترافیک سنگین روبرو بود براهمان ادامه دادیم تااینکه خیابان ولیعصر نرسیده به تجریش بدلیل پنچر شدن خودرو متوقف شدیم با کمک راننده مشغول تعویض لاستیک شدیم اما زاپاس هم کم باد بود مشکل رو مشکل خلاصه با یک ساعت ونیم اتلاف وقت به تندیس کوهنورد رسیدیم در آنجا آقای علی عباسعلی نژاد  برای دلگرمی ما دقایقی رابه ما پیوستند وتامقداری از مسیر را با ما همراهی داشتند . بعداز عبور از کوچه پس کوچه های آلوده تهران  به نزدیکی های کافه عمو رجب رسیدیم وچون تعدادی از همنوردان روزه دار بودند ومصادف بود با وقت شرعی اذان مغرب مشغول صرف افطار شدیم وبعداز آن مسیر شیر پلا را پیشرو قرار دادیم آسمان کاملاَ تاریک وبا کمک هدلمپها از صخره های پرشیب عبور میکردیم ودر نهایت با گذشتن از مسیرهابه پناهگاه شیرپلا رسیدیم با کمی استراحت دوباره ساعت 24 به سمت ایستگاه امیری براه افتادیم کوهنوردان مشغول تردد بودند از قسمت جنوبی قله توچال راهمان را ادامه میدادیم تا اینکه ساعت 2بامداد به پائین ایستگاه امیری رسیدیم چادرها را برپا نمودیم ومشغول استراحت شدیم صدای دائمی پای کوهنوردان خواب را از ما صلب نموده بود تااینکه ساعت6 برخواستیم ومشغول جمع آوری چادرها شدیم در طول مسیر با کوهنوردان زیادی برخورد میکردیم که با ما آشنائی کامل داشتند مثل دوستان گروه نمونه تهران ،اوج سبز ،کلوپ دماوند وهامون کرج.

ساعت 6:50دقیقه صبح سمت قله براه افتادیم ،به ایستگاه امیری رسیدیم تعدادی کوهنورد مشغول استراحت بودند ما نیزبا پرکردن ظرفهای آب از لوله کنار ایستگاه حرکتمان را ادامه دادیم گَُرده های زیادی را طی کردیم تا اینکه ساعت 9:45 دقیقه به قله توچال رسیدیم  وسرود جاودانه ای ایران را به صورت گروهی اجراءکردیم وبعداز آن دقایقی را بمناسبت عزیزان جانباخته باشگاه آرش مطالبی ایراد شد وبرای ادامه راهشان  وبودن یادشان به دوستان حاضر یاد آورشدیم جملاتی زیبا از حضار شنیدیم وضبط نمودیم  ودر ساعت 10:35 دقیقه قله توچال را به مقصد شهرستانک ترک نمودیم ودر منطقه چمن مخمل از سمت راست پاکوبه را ادامه دادیم در طول مسیرتعدادی موتور سوار به طور عجیب وغریب از پاکوبه باریک مشغول سرازیر شدن به شهرستانک بودند که اگر این ورزش رواج پیدا نماید در تخریب کوهستانها ومراتع می تواند خطر بزرگی محسوب گردد . ما نیز همچنان مشغول سرازیر شدن بودیم که با فرود، به دشت شنستون رسیدیم راهی که تمامی نداشت وخلاصه ساعت 15:30 دقیقه به چشمه آب رسیدیم بعداز صرف ناهار ساعت 16:20 دقیقه مسیر کاخ ناصرالین شاه را پیشرو قرار دادیم  وبعداز گذشتن از کاخ به درون جاده خاکی مشرف به روستای شهرستانک رسیدیم که توسط یکدستگاه  نیسان به روستا رسیدیم که خبری از خودرو گروه نبود با همان نیسان به دوراهی دو آب شهرستانک رسیدیم به تلفن همراه آقای راننده مرتب زنگ میزدیم که متأسفانه خاموش بود با کلی مشکل خودروئی قبول کرد ما را به کرج برساند که از همان ابتدای حرکتمان به ترافیک سنگین برخورد کردیم ودر ساعت 22:10 دقیقه در میدان حافظ از دوستان خوبمان خداحافظی کردیم.لازم بذکر است از قله توچال همنورد خوبمان آقای محمد عبدی ما  را تا پایان برنامه همراهی نمودند .

نفرات شرکت کننده :مهران کیان  ، مهرعلی پیشرویان ،آزاد صدغی ،علیرضا آقائی ،محمد عبدی ، فاطمه تابش ،فاطمه حسینی وناهید بکائیان.

در پایان گزارشم  را با یاد آیدین ،پویا ومجتبی به پایان میرسانم :

نقش کردم رخ زیبای توبرخانه دل          خانه ویران شد وآن نقش به دیوار ماند

نقش آفرینان رخ زیبایی، بردل کوههای سرکش قراقوروم از آن فراز شکوهمند

فرود نیامدند،تا کار بزرگشان با رنگی راز آمیز وماندگار در دلهای مشتاق ما جای بگیرد سرنوشت چنین بود...!

آیدین ،پویا ،مجتبی به آن کوه بلند نرفتند بازنگردندوقهرمان نشوند....آنان رفتند«با تن یک کوه هشت هزار متری ، به یادگاری خودشان را بنویسند ونام پرافتخار ایران را حک کنند.