بنام خالق زیبائیها

گزارش برنامه مسیریابی ،اکتشاف وپیمایش غارچالک (دنگ دینگ زنک)درتاریخ25مردادماه 1392

برنامه توسط پیامک بدوستان اعلام شد  ونفراتی همچون آقایان :  حسین بیگی ، حسن خسروانزاده ، نادر بنفشه ، آزادصدغی ، محسن بیگی ، جلال زارعی ، یونس شریعتمداری وخانمها : فاطمه تابش ، مریم عیارزاده ، معصومه جعفری ، مریم مؤمن کیائی ، محدثه کیان ، مطهره کیان وکوثر کیان در این برنامه حضور داشتند ساعت 6:30 دقیقه جاده چالوس را به سمت روستای کیاسر ترک نمودیم ، ترافیک سنگین باعث شد ساعت 8 به روستای کیاسر برسیم .

از جنوب شرقی روستا راهمان را به طرف باغهای شرقی ادامه دادیم در ساعت 9 داخل باغی مشغول استراحت وچیدن میوه وصرف صبحانه شدیم بعداز نیم ساعت به سمت آبشار براه افتادیم ونزدیکی های آبشار دوتیم شدیم  که اعضاء محترم انجمن غار نوردی جمهوری اسلامی مشغول ثبت مسیر با جی پی اس شدند ، تمامی مسیر ها ثبت وبا شیبی تند به منطقه چالک رسیدیم گرمای شدید باعث می شد تا زیر درختان تنومند اورس لحظاتی را از سایه درختان بهره مند شویم خلاصه بعداز پیمایش مسیری جدید به سنگهای رسوبی اطراف غار برخورد کردیم و بعداز آن رؤیت خود غار کار بعدی ما بود غاری که بعد از پیمایش مشخص شد به صورت طبیعی وگسلی می باشد که تا اعماق زمین ادامه دارد که این غار به صورت 10 متر عمودی و25 متر با شیب به صورت افقی جهت جنوب شرقی ادامه می یابد و در دهنه انتهائی غار توسط سنگی بزرگ بسته شده و مقدار فراوان شن پشت آن قرار گرفته که هرگونه دست کاری ممکن است حادثه را برای عزیزان غار نورد بوجود آورد بعد از عکس از داخل غار وبررسیهای لازم افراد پیمایش کننده صحیح وسالم به ما پیوستند و مشاهدات آنها در غار اسکلت یک چارپاه  ویک گوسفند بوده است و برنامه های تحقیقاتی بیشتر خود رادر مورد غار به جلسات بعدی موکول نمودند و بعد از جمع آوری کارگاههای نصب شده مسیر برگشت را ادامه دادیم ساعت 15 به بقیه دوستان ملحق شدیم در زیر سایه درختی بزرگ کنار رودخانه مشغول صرف ناهار واستراحت شدیم بعد از آن از آبشار چینه بازدید بعمل آمد و پایان برنامه اعلام شد.

این برنامه از چند لحاظ حائز اهمیت بود : کوهپیمائی در محیطی بکر وکاملاَ پرشیب  ، اکتشاف وپیمایش موفقیت آمیز در درون غار ، ثبت موقعیت جغرافیائی مسیر وغار ، پیمایش خانوادگی  و برنامه استفاده از طبیعت برای خانواده ها.

در ساعت 17 به روستای کیاسر رسیدیم که خودروی گروه توسط پلیس اجازه آمدن روستا را پیدا نکرد بدلیل یکطرفه بودن جاده و سه کیلومتر جاده روستا را تعدادی از دوستان با خودرو وعده ای دیگرراه را پیاده طی نمودند و بعداز سوار شدن خودرو با ترافیکی سنگین ساعت 21:45 دقیقه به کرج رسیدیم واز دوستان خوبمان خداحافظی نمودیم.

در پایان برای تمامی دوستان روزهای خوش وبی خطری را آرزومندم.