بنام خالق یکتا

گزارش صعود به قله ونتار 3819 متری در تاریخ1392/6/8

این صعود برای آمادگی وتمرین تیم انتخابی برای قله دماوند در نظر گرفته شده بود. جمعه صبح ساعت 4صبح باهمنوردانمان روبروی مسجد جامع سوار برخودرو شدیم برخلاف همیشه آقای محمدی راننده خوش برخورد زحمت جابجائی  تیم البرزسبزرا برای اولین بار تقبل نموده بودبا روحیه شاداب بچه های گروه مواجه شده بود وهمین امر باعث گشت تا همه دوستان از راننده محبوب ونظمش تعریف وتمجیدکنند.

جاده چالوس ترافیک سنگین خودروها را بهمراه داشت ونیمه دوم تعطیلات تابستانی شروع شده بود وبه همین دلیل باعث شد تا ما ساعت 6:35 دقیقه به روستای آرام وسرسبز کلها برسیم روستائی که ساخت وساز های زیبایش ورودخانه پرآبش دل هر بیننده ای را به وجد می آورد از قسمت شرقی روستا به سمت باغ اکبر که دامنه کوه کاهار وجود داشت به حرکت درآمدیم،جاده ای خاکی وشیب دار وبالای باغ دست راستمان توسط پاکوبه ای از جاده خارج شدیم ، سرازیر شدیم وبا پاکوبه ای طولانی وپر پیچ وخم به گوسفند سرای کلها رسیدیم کمی بالاتر از آن کنار رودخانه ای ساعت 8:30 دقیقه مشغول استراحت وصرف صبحانه شدیم،بعداز صبحانه مسیر هارونک را پیش رویمان قرار دادیم،چندین نوبت عبور از رودخانه مارا به یال جنوبی هارونک  رساند سربالائی ولی با چشم انداز های زیبا از آبشار وتلاقی سه رودخانه ،براهمان ادامه می دادیم تا اینکه به گوسفند سرای هارونک رسیدیم ،گوسفند داران آیگانی آنجا حضور داشتند وپذیرائی خوبی از ما بعمل آمد ،کوله هایمان را در گوسفند سرا گذاشتیم وبه سوی قله زیبای ونتار یا به تعبیر دوستان ترانگوی کوچک حرکت کردیم به پای صخره ها رسیدیم  با رؤیت فسیل موجودات ماقبل تاریخ کاملاَ سرگرم جمع آوری شدیم که تصاویر تعدادی از آنها در کلیپ پخش خواهد شد ساعت 13:30 دقیقه براهمان ادامه دادیم تا اینکه ساعت 14:30 دقیقه بربلندای قله ونتار سرود جاودانه ای ایران توسط همنوردانمان اجراء شد ودر ساعت 15 تصمیم به بازگشت گرفتیم آقای زنبق از دوستان خداحافظی نمودند  ومابقی دوستان از قسمت شمالی کف چشمه مشغول فرود از قله شدند راهی طولانی ،خلاصه به گوسفند سرا رسیدیم ،داخل چادر گله دارها سرگرم استراحت وصرف غذا شدیم  بعداز صرف غذا به سوی روستای کلها حرکت نمودیم ،نظم تیمی خوبی حاکم بود وهمین مسئله باعث شد آرامش بیشتری برای اجرای زیبای برنامه داشته باشیم ساعت 20 به روستای کلها رسیدیم هوا روبه تاریکی می رفت. سواربرخودرو شدیم وبه سوی کرج حرکت نمودیم و در ساعت 21:15 دقیقه به کرج رسیدیم واز دوستان خوبمان آقایان مهرعلی پیشرویان ، حسن خسروانزاده ،جلیل امانی  ، نادر بنفشه ، علی عباس علی نژاد ، سید محسن حسینی ،نقی یکه فلاح وخانمها سید اکرم حسینی ،سیدفاطمه حسینی و ناهید بکائیان خداحافظی نمودیم .

لازم بذکر هست در حین صعود سکوتی کامل برقرار بود که ناگهان شلیک هشت  گلوله توسط شکار چیان خلوت کوهستان را برهم ریخت وهمه ما را متأثر ساخت امید است با عنایت ونظارت دوستان محیط زیست افراد متخلف جمع آوری گردند و آرامش طبیعت همیشه برقرار باشد .

راه دستیابی به قله ونتار در جاده اصلی چالوس بعداز پلخواب ، اولین خروجی دست چپ وارد جاده کلوان می شویم بعداز 9 کیلو متر به آیگان می رسیم  از داخل آیگان دست راست جاده آسفالته را ادامه می دهیم وبه روستای کلها ودر داخل روستاجاده خاکی شرق را ادامه می دهیم وبه مسیر قله می رسیم.

قابل توجه کلیه همنوردان کلیه مسیر از پوشش آنتن تلفن همراه برخوردار نمی باشد. در پایان از خداوند متعال برای همه همنوردانم  سلامتی توأم با موفقیت را خواستارم.