بنام خدا

گزارش صعود به قله 3570متری مناردرتاریخ 19مهرماه 1392

روز جمعه وعده دیدار ما با همنوردان خوب گروه کوهنوردی البرزسبزدر ساعت 5:30 صبح واقع در میدان کرج بود،همنوردانی همچون :جلیل امانی ، آزاد صدغی ، علیرضا شایان ، علی عباسعلی نژاد ، حسن خسروانزاده ، حسین بیگی ، پاشاامیری ، سید محسن تقی الحسینی ، یوسف پاک ، محمدرضا اصفهانی ، نقی یکه فلاح ، مهران کیان ، علیرضا آقائی ، سعید کریمی ، الهام مرادی ، بهناز امیری ، ناهید بکائیان ، فاطمه تابش و سید فاطمه حسینی این صعود زیبا ومهیج را همراهی می نمودند.

ساعت 7صبح اولین روستا بعداز سد کرج دست راست در منطقه مورود  ، محل استارت این برنامه بود ، ابتدای امر سرقدم آقای امیری ، میاندار آقای بیگی ، عقب دار آقای فلاح ومسئول فنی آقای امانی انتخاب شدند ومسیر سمت راست کنار چشمه ابتدای روستا را به سمت قله ادامه مسیر دادیم واین مسئله مهم بود که سکاندارهای برنامه مردان پرتجربه وپیشکسوت گروه بودند و تجارب زیادی تا انتهای برنامه انتقال داده شد ، در طول مسیر استراحت های کوتاه موجب می شد تا تنفسی تازه گردد واین مابین از آموزه های آقای امانی در باره مسائل وابزار کوهپیمائی بهره مند می شدیم ، ساعت 9 صبح مشغول استراحت وصرف صبحانه شدیم و بعداز نیم ساعت توسط آقای پاک کیسه های جمع آوری زباله بین دوستان پخش شد و مسیررا ادامه دادیم ، شیب مسیر تند تر و تنفس برای افراد تازه کار دشوار می شد خلاصه ساعت 10:30دقیقه دونفر از همنوردان از قله اولی بدلیل داشتن کار واجب اجازه خواستند گروه را ترک نمایند موافقت شد و جمع 17 نفری با نظم خاص خود مسیر های شیبدار را یکی پس از دیگری پشت سر می گذاشتند و در ساعت 12 استراحتی 20 دقیقه باعث شد تا آقای امانی آموزش ونحوه استفاده باطوم ها را باز آموزی نمایند، کمی آب ومیوه تجدید قوائی بود برای یک صعود خوب براهمان ادامه دادیم تااینکه تمامی نفرات ساعت 14:30 دقیقه به صورت آهسته وپیوسته به قله منار رسیدیم وسرود ای ایران را سردادیم ، وعکسهای یادبود فراوانی تهیه شد ودر حین صعود گروهی از شکارچیان غیر قانونی در اطراف قله حضور داشتندکه مضوع به اداره محیط زیست گزارش شد وساعت 15:30 دقیقه مسیر برگشت را طی نمودیم ، در حین صعودگروهی از مارلیک به سرپرستی آقای لطفی  صعود خوبی داشتند و خواستار این شدند تا با ما صعود مشترکی داشته باشند و خلاصه با شرایط روزهای کوتاه در پائیز  آفتاب به سرعت در حال غروب کردن بود و پیش رفتن هواسمت تاریک شدن امری طبیعی بود ، به نزدیکی های قله اولی رسیدیم  ، حلقه اتحاد تشکیل شد وحرفها ونکات زیبائی ردوبدل شد وهمچنان مشغول کم کردن ارتفاع بودیم که با تاریک شدن هوا تمامی هدلمپها روشن وبا احتیاط حرکت می کردیم لحظات دشواری بود ، خونسردی گزینه خوبی برای حفظ آرامش در آن وضعیت حاکم بود ، بهر حال ساعت 19:25 دقیقه به خودرورسیدیم وساعت 20:45 دقیقه میدان کرج از دوستان پر انرژیمان خداحافظی نمودیم  .

چیزی که در این صعود برای ما جالب به نظرآمد نبودن زباله در کوهستان بود ،مسئله ای خوشحال کننده بود وآرزو می کنیم تمامی کوه های ما پاکیزه و بدون زباله باشند .

دستاورد این برنامه :

بهره مند شدن ازصعود ی با شرایط نفرات بالا ، کسب آموزش های متعدد ، تزریق نفرات جدید به تیم صعود کننده ، رعایت نظم در تمامی مرحله ، استفاده کردن از جاذبه های زیست محیطی منطقه به طور مثال رؤیت دسته بزرگ عقاب طلائی و کبکها ، لذت بردن از چشم اندازهای زیبای  روستای مورود وطی نمودن سه قله ودیدار دور دست از قله هائی همچون دماوند، آتشکوه ،آزادکوه ،کلون بستک ،هزاربند ،کرچان ،هفت خان ،ونتار ،کاهار ،ناز ،شاه دژ،پورا ،پهنه حصارونستون .

در پایان از تمامی عزیزانی که باعث شدند با یکدلی وهمراهی خوبشان وحتی تماسهای تلفنی پر انرژیشان مارا برای بدست آوردن این صعود زیبا ،یاری نمایند تشکر می نمایم .