عنوان:گزارش صعود به قله ی شیور در تاریخ 1392/8/10

5:30 صبح روز جمعه وعده دیدار ما با همنوردان البرزسبزی واقع در میدان کرج بود.همنوردانی همچون: مهران کیان ، حسین بیگی ، حسن خسروانزاده ، پاشا امیری ،علی مکاری ، آزاد صدغی ، مجتبی شریفی و محمد قاضی

شرح برنامه:

پس از تجمع دوستان جلوی مسجد جامع بایک دستگاه هیوندا درساعت 5:50 صبح به سمت روستای کهنه ده حرکت کردیم ، حال وهوای پائیزی وبرگ ریزان ورنگی شدن طبیعت خالی از لطف نبود ، تقریبا 65 کیلومتر از پل بیلقان مسیر جاده چالوس را طی کردیم و در ساعت 7:10 به روستای کهنه ده رسیدیم . روستائی آرام وزیبا با تعدادخانه های کم وساکنین محدودش سکوت خوبی را حاکم نموده بود. از داخل روستا حرکت کردیم تا به ابتدای پاکوب رسیدیم به مسیر خود ادامه دادیم ودر استراحت اولی مسائلی پیرامون گزارش نویسی وعکاسی توسط آقای اینجانب آموزش داده شد وساعت 9صبح استراحت ، صرف صبحانه وآموزش با موضوع سرپرستی برنامه با انتخاب آقای بیگی بعنوان سرپرست موقت آغاز شد وتیم در اختیارآقای بیگی بود ، یال مشرف به قله شیور راادامه میدادیم تا به محل استراحت سوم رسیدیم حلقه ای زدیم ودر مورد نقاط ضعف ومثبت سرپرستی آقای بیگی بحث وتبادل نظر شد، بعداز ایشان آقای حسن خسروانزاده سرپرست موقت انتخاب شدند ودوباره تیم تحت امر ایشان درون برف زیبای منطقه بکار خود ادامه می داد ، در قسمتی از مسیر بهمن شناسی آموزش داده شد وبهمن نوع پودری را شناسائی ودر بحث آموزشمان اضافه نمودیم  ، به مسیر خود درمیان اولین کوهنوردی برفی در سال 92 ادامه دادیم برف باعث شده بود کوه زیبایی خاصی به خود بگیرد وافراد گروه هم از آن لذت ببرند ، ایجادشدن پاکوبه زیبای برفی دیدنی بود . درساعت 12:45 بود که به قله ی شیور رسیدیم وبا اجرای سرود ای ایران وبجا آوردن نمازظهروثبت لحظه هاوآرزوی بهترینها برای همه عزیزان وکمی استراحت مسیر بازگشت را پیش رو قرار دادیم .مسیر بازگشت به دلیل نبود پاکوب وشیب زیاد وگلی که دراثر آب شدن برف ها به وجود آمده بود کمی مسیر را برای بعضی از همنوردان دشوارکرده بود واینهم بحث دیگر آموزش خارج از پاکوبها وتمرین برای بالابردن تعادل دوستان در حین تردد در مسیرهای پرشیب وبدون پاکوب بود. درساعت15:30 به روستای کهنه ده رسیدیم در آن لحظه  با اهالی آن روستا روبه رو شدیم که مشغول چیدن هویج بودند وعده ای از همنوردان روستائیان را همراهی کردند وعده ای نیز مشغول درست کردن آتش وغذا شدند پس از صرف غذا وخوردن پنیر     محلی که روستائیان برای تشکر کردن از گروه به همنوردانمان داده بودند لحظاتی را سپری نمودیم سپس به سمت خودروی گروه به راه افتادیم ودرآنجا یکی از اهالی پیشکسوت راهنمایان غار روستا ، آقای خداکرمی  برای نفرات گروه صحبت کردند وپس از صحبت های ایشان و شنیدن جملات دوستان ، روستای کهنه ده را به سمت کرج ترک کردیم. ودر ساعت 19از تمامی دوستان خوبمان خداحافظی نمودیم.

لازم بذکر است این برنامه در غیاب خانمهای گروه که کلاسهای کوهپیمائی را سپری می نمودند اجراء شد.

در پایان از تمامی کسانی که ما را در این برنامه یاری کردند تشکر می نمائیم.