به نام ایزد بی همتا

صعود به قله کلون بستک در تاریخ 1393/03/02

کلون بستک قله ای است در منطقه البرز مرکزی واز جمله مرتفع ترین قلل رشته کوه البرز به ارتفاع 4200 متر که در شمال آبادی های دربند سر و شمشک قرار گرفته است ، از جنوب به وسیله گردنه 3300 متری دیزین به قله 3700 متر دشت مانند سی چال وپیست دیزین واز شرق توسط خط رأَس لبه مانندی به قله 4150 متری سرکچال منتهی می گردد. کلون بستک را از دو مسیر متفاوت ومشترک می توان صعود کرد ، مسیر اول : دربند سر ، مسیر دوم : از گردنه دیزین.

بازدوباره یک برنامه دیگردر کنار دوستان همنوردالبرزسبزمان در تاریخ1393/03/02 ساعت 4:30 دقیقه صبح روز آدینه مقابل مسجد جامع کرج قرار  برای صعود زیبا داشتیم،  همنوردانی که در این برنامه ما حضور به عمل رساندند آقایان : مهران کیان ، مهر علی پیشرویان ، پاشا امیری ، حسین بیگی ، مرتضی محمدی ، بهزاد فتحی ، علی عباسعلی نژاد ، علی مکاری، خلیل محمودی ، کامران خلج ، سید جواد سید حسینی وخانمها : شهناز کیانی ، ناهید بکائیان ، بهناز امیری، هستی خلج  وزهرا خلج این برنامه به سر پرستی آقای حسین بیگی ، که گروه قرار حمایت وسرپرستی تیم را به اعضاء واگذارنماید ولی با نظارت مدیر فنی که این کار صورت پذیرفت وآقای بیگی کادر خودرا بدین شرح اجرا نمودند : سر قدم آقای امیری ،میاندار آقای فتحی، عقبدار آقای محمدی ، مدیر فنی آقای پیشرویان، عکاس وامداد آقای کیان ، گزارش نویس بنده زهرا خلج ، محیط زیست آقای سید حسینی.

ساعت 4:30 دقیقه بود که همگی سوار خودرو شدیم ودر مسیر جاده چالوس به حرکت در آمدیم ، جاده چالوس را بعد از طی 80 کیلومتر به گچسر وسپس به دوراهی دیزین رسیدیم و وارد مسیر پر پیچ خمی شدیم که هرچه بیشتر سمت جلو می رفتیم بر ارتفاع آن افزوده می شد . سر انجام ساعت 7 خودرو مقابل درب ورودی هتل دیزین ابتدای پیست اسکی  توقف نمود چرا که اجازه پیشروی بیشتر با اتومبیل را نمی دادند و ما ناچار  با پای پیاده ادامه مسیر دادیم .مسیری که حداقل 3کیلومتر با برنامه از قبل تعیین شده فرق داشت ، همین امر در فرآیند زمان تأثیر قابل توجهی داشت که در بازگشت با توجه به صعود قله وقت بیشتری می طلبید، بعد از دقایقی ورزش صبحگاهی توسط آقای پیشرویان وتوضیحات مدیر گروه آقای کیان همگی آماده وپر انرژی مسیر صعود به قله کلون بستک رابا اجازه سرپرست پیش رو گرفتیم ، مسیر زیبابود و بکر ، تقریباً یک ساعتی از کوه پیمائی       می گذشت که با بارش باران برخورد نمودیم و وزش نسیم خنکی  که صورتمان را نوازش می داد ،  که ناچار به پوشیدن پانچو شدیم ، پانچوها بارنگ های متنوع جلوه خاصی به کوهستان بخشیده بود . برای من که اولین بار بود که با عزیزان همنورد صعود بالای 4000 متری را داشتم، هم قدم شده بودم خیلی سخت بود در صف حرکت کردن ودر تمام مسیر با تذکر آقای بیگی وارد صف می شدم .ساعت 9:30 دقیقه رانشان می داد که درگردنه دیزین کنارساختمان راهداری در هوای کاملاَسردو با وزش شدید باد برای صرف صبحانه توقف نمودیم. پس از20دقیقه از صرف صبحانه محیای حرکت شدیم ، هوا به شدت سرد شد و وزش باد سختی که مارا وادار کرد به پوشیدن لباسهای گرم و دعوت به صعودی سخت اما زیباواز سمت چپ یال مشرف به قله را حرکت نمودیم ، انگار مسیر تازه شروع شده بود ، مسیری که حداقل من نمی دانستم به کجا ختم خواهد شد . در طول مسیر آموزش هائی را آقای کیان در حین اجرای برنامه به ما می دادند مانند ریکاوری افرادی که ارتفاع زده شده بودند برایمان جالب وآموزنده بود . به مسیر مان ادامه دادیم به ارتفاع 3800 متری رسیدیم آقای کیان شرایط جسمانی تمام همنوردان را چک می کرد تا از بروز هرگونه آسیبی که ممکن بود برای عزیزان پیش آید جلوگیری نماید ،درنهایت مجبور شدیم با تعدادی از همنوردان از جمله  خانم بکائیان ،کیانی وآقای مکاری به سرپرستی آقای پیشرویان به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمانیشان از ادامه مسیرصرف نظر نموده و با بقیه دوستان مسیر صعود به قله را پیش بگیریم.

شیب تندتر شده بود ودر بعضی نقاط برف کوبی را نیز تجربه کردیم .هرچه جلوتر     می رفتیم انگار قله کلون بستک نامهربانتر می شد وچهره ای نو نشان می داد . در تمام طول  راه  فقط انرژی همنوردان و کمک عزیزانی که قابل تقدیرمی باشد به ادامه مسیر دلگرمان می کرد ومن نیز انرژی خوبی در این صعود از دوستان همنوردم می گرفتم و همچنین آقای کیان که با صبر، بردباری و مهربانی تمام طول مسیر را حمایتمان کرد قابل ستایش بود ، حالا ساعت 2:35 قله کلون بستک شاهد حضور گروه البرز سبز بود ، قله ای زیبا با چشم اندازی بی نظیر . دوستان بعد از شکر و سپاس خدای لایزال ، پرچم ایران عزیزمان وگروه همیشه سبزمان البرزسبز را به احتزاز در آوردیم و سرود زیبای ایران را خواندیم ، دقایقی را در قله نظاره گرارتفاعات البرز مرکزی بودیم که در سمت شمال قله آزاد کوه جلوه  نمائی  می کرد ، قله ای که  شاید در برنامه بعدی همگی مهمان آن باشیم ، پس از ثبت لحظه ها و برپائی جشن تولد آقای کیان  مسیر بازگشت را پیش رو داشتیم ودر دل از سختی آن کمی می هراسیدیم  اما چه باک با هم اندیشی سر پرست و مدیر گروه هیچ خطری ما را تهدید نمی کرد همان طور که در مسیر صعود گزندی به همنوردان وارد نشد،  آقای پیشرویان از طریق تلفن همراه آقای کیان مرتباَ جویای صعود می شدند.  حدود ساعت  16:15 دقیقه بعداز عبور از صخره های پرشیب ولغزنده ، مکانی را برای صرف ناهار در نظر گرفتیم. سفره ای بود رنگارنگ همانند عکس دلهای یکرنگ و بزرگ همنوردان،   باتوجه به طولانی شدن برنامه به سرعت آماده حرکت شدیم ، در مسیر بازگشت یکی از همنوردان دچار مشکل ارتفاع زدگی شد وتمامی گروه سعی بر آن داشتند که برای رفع مشکل مورد نظرتلاش نمایند که همانند صعود،  فرودی بی خطری داشته باشیم که با انرژی دوستان ولطف بی کران خداوند امکان پذیر شد وفرودی به زیبائی صعود داشتیم . ساعت 19:15 دقیقه به عزیزانی رسیدیم که از صعود بازمانده بودند،  به استقبالمان آمدند و مثل همیشه همنوردان حلقه دوستی بستند وهر یک از تجربه امروزشان سخن گفتند ، صحبت های زیبا ودلنشین همراه با انتقاد و پیشنهاد هائی  که در مسیر جائز نبود گفته شود اما در حلقه دوستی همراه  با دنیایی صداقت و مهربانی مطرح  شد،  پس از آن سوار خودرو شدیم ومسیررا به سمت کرج ادامه دادیم ، در منطقه ماهان ،فروشگاه دهاتی همه دوستان توسط آقای امیری میهمان بستنی شدند و ساعت 21:15 دقیقه جلوی مسجد جامع کرج از تمامی همنوردان خداحافظی کردیم به امید صعود های زیباتر.

«با طلوع هر اشعه خورشید فکر کن تازه متولد شده ای پس مهربان باش و دوست بدار ، شاید فردائی دیگر نباشی »