به یزدان پاک

موضوع : مسیر کوهپیمایی دربند به شیرپلا و فرود از مسیر اوسون

روز جمعه مورخ 24/4/90 من و مهران کیان به همراه جمعی از همنوردهای عزیزم به نامهای محمد دولتی ،     آزاد صدغی ، خواهران زینب جاوید ، زهرا جاوید ، سحرفرمانی و سانازفرمانی مسیر حرکت خود را از دربند مسیر ( سربند ) به سمت شیرپلا آغاز نمودیم .

موقعیت جغرافیایی و ویژگییهای خاص منطقه :

دربند از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال غرب تهران واقع شده این منطقه زیبا دارای چشم اندازهای متعددی از قبیل پوششهای متنوع گیاهی ، جنگل ، رودخانه ، آبشارها و چشمه ها،دیواره150 متری بند یخچال ، امام زاده ابراهیم ، پناهگاه بزرگ شیرپلا ، و آبادی کوچک و زیبای پس قلعه را در خود جای داده . لازم به ذکر است در سمت چپ این منطقه ، منطقه زیبای درکه ( پلنگ چال ) و در سمت راست خود کلک چال ، پیازچال ، لزون و دارآباد و در راس خود قله زیبای توچال به ارتفاع 3950 و بعد از آن منطقه زیبای آهار بشم ، شهرستانک را مشاهده میکینم . که در این رویکرد زیبا من به همراه همنوردهای عزیزم این چشم اندازهای زیبا را یکی پس از دیگری همراه با آموزش گیاهان دارویی مسیر را طی می کردیم .

پس از 3 ساعت کوهپیمایی و گذر از مسیرهای متعدد بر یکی ازجاذبه های قشنگ این منطقه به نام آبشار دوقلو که در منطقه شیرپلا واقع شده است رسیدیم . چه آبشار زیبای . و جذب انرژی مثبت از این منطقه . با روحیه نوع مسیر خود را به سمت پناهگاه شیرپلا ادامه دادیم . تا به جانپناه رسیدیم . پس از نیم ساعت استراحت در جانپناه به همراه دوستان تصمیم گرفتیم . از محیط جانپناه فاصله گرفته در محیط بهتر و طبیعی تر . ادامه راه بدهیم .

بساط صبحانه و چای را به همراه همنوردهای عزیزم به راه انداختیم . جای همه عزیزان خالی ، پس از صرف صبحانه و استراحت تصمیم به حرکت به سمت جاده اوسون را گرفتیم . پس از دو ساعت کوهپیمایی در مسیر به آبشار زیبایی همراه با تونل های برفی برخوردیم که با همفکری دوستان تصمیم گرفتیم در بالای آبشار چند ساعتی را به استراحت همراه به صرف چای و ناهار و چیدن گیاهان دارویی گذراندیم .

لحظه ها چقدر خوب و شیرین سپری می شود . جای تمامی علاقه مندان خالی بود ، و در آخر من و دوستانم از قبل کیسه هایی را برای جمع آوری زباله در نظر گرفته بودیم که در ادامه مسیر بازگشت که ساعتها به طول انجامید . این منطقه را از وجود زباله پاکسازی کردیم و در آخر به لطف یزدان پاک یک برنامه خوب را به پایان گذراندیم . و در آخری من دوباره تشکر می کنم از همه عزیزان همنوردم که در این مسیر من و طبیعت خودشان را یاری کردند .

با تشکر مهران کیان

جمعیت البرز سبز           NGO                                                                     مدیر