بنام یزدان پاک

گزارش برنامه صعود به قله وسیه (سایت) در تاریخ 1393/09/07

موقعیت جغرافیایی قله :کرج ابتدای جاده چالوس ،یک کیلومتر بعداز خط 4 ،روستای حصار

نفرات شرکت کننده: مهران کیان ،امیر رفیعی ،حسین بیگی ،مجید فصیحی ،محمد جلالی  وهاجر کیانی

این برنامه با سرپرستی آقای حسین بیگی در ساعت 6:30 دقیقه بامداد آدینه از جلوی سینما هجرت با اندکی تأخیر آغاز شد  ،پس از پارک خودروها در پارکینگ به ورزش کششی وآماده سازی جسمانی پرداختیم ودر ساعت 7 استارت صعود به قله را با استعانت از خدای متعال  گامهای آغازین را شروع نمودیم ، پس از ده دقیقه باران رحمت الهی شروع به باریدن گرفت تا با سخاوت خویش زمین تشنه را سیراب کند واین ترنم موجب گشت تا همنوردانمان از پانچوهایشان استفاده نمایند تا خیس نشوند ،این وضعیت خیلی سریع پایان یافت وتا پایان برنامه نبارید ،مسیر پاکوب کنار دره را طی نمودیم ودر ساعت 9 صبح به استراحتگاه کوهنوردان در کنار سنگی رسیدیم وتوقفی 25 دقیقه ای برای صرف صبحانه داشتیم .

در طول مسیرخزان درختان موجود ما را براین وامی داشت تا اندوهمان را سوار بر برگها نماییم وبا ریزششان از ما بزدایندو تلفیق رنگهایشان را موجب شادی دلهایمان نمایند،زیبا بودند وچشم نواز، چاره ای نبود ودرکنار این همه زیبایی درختانی هم به چشم می خوردند که توسط ما انسانهای طبیعت گرد به زانو در آمده بودند ، سوزاندن ، قطع ، نابودی ودرختان سوخته ای که سعی بر تداوم زندگی داشتند و جوانه زده بودند و نوعی استقامت را در برابر این خشونت ها به ما می آموختند.کم کم از شهر  دور می شدیم از مقدار زباله ها یا دخالت بشر در طبیعت کاسته می شد و این  از افتخارات ما آدمها دراین منطقه بود ،افراد زیادی برای استفاده از طبیعت آمده بودند .دره بود وسکوهای احیای آتش با اندام بیجان این درختان زیبا ، با گذشتن از این مناظر، بعداز استراحت در ساعت 9:20 دقیقه حرکت خود را به سمت قله از روی مسیر پاکوب یال کوه شروع کردیم. شیب مسیر بیشتر شده بود، با افزایش ارتفاع اولین نشانه های زمستان با برف سفید خود نمایی می کرد. حرکت زنجیروارگروه پشت سر هم جلوه ی یک تیم منظم را نشان می داد. سعی همگی همنوردان در ساعت 11:05 دقیقه به بار نشست و خداوند این لطف را به گروه عنایت کرد تا به قله رسیدیم و بر بلندای قله بوسه شکر بزنیم. پس از استراحت کوتاه و گرفتن عکس تیم با پرچم البرز سبز، چون روی قله سرد بود و باد می وزید ، خیلی سریع مسیر برگشت را در پیش گرفتیم. مسیر برگشت از همان مسیر رفت بود در پایین قله دیگر گروهها بودند که به شادمانی می پرداختند که صدای شادی آنها از دور دست شنیدنی بود که این شادمانی را مدیون کوههای شهرمان هستیم. ساعت 13:45 با رسیدن به خودروهایمان انتهای برنامه پاییزیمان  وثبت یک صعود زیبای دیگری بود.