بنام خدای دوستیها

قدر لحظه ها را بدانیم و لحظه ها را دوست داشته باشیم.

گزارش برنامه: بازدید از جاذبه های زیبای آبشار خور

عزیزان شرکت کننده : آقایان مهران کیان ، حسین بیگی ، مجید فصیحی .

خانمها : فاطمه مهین روستا ، حنانه مهین روستا ، ناهید سجودی ، سوسن مدق ، مهسا حشمتی ، هاجرکیانی

طبق فراخوان سرپرست گروه آقای کیان از کم و کیف برنامه با خبر شدیم ، البته برنامه این هفته صعود سنگین به قله کرچان بود که آقای کیان لطف کردند به خاطر وفات خاله عزیزم صعود را کنسل و یک برنامه سبک در دستور کار قراردادند. جا دارد از تمام دوستان و همنوردانم به خاطر این همدردی تشکر ویژه ای داشته باشم.

روز جمعه مورخ 93/10/05 ساعت 6:15 از روبروی مسجد جامع آزادگان با ماشین گروه ، یک دستگاه ون که توسط آقای بیگی خریداری شده به سمت جاده چالوس حرکت کردیم.  پس از طی مسافتی حدود 17 کیلومتر از شهر کرج به سمت چالوس ، وارد مسیرفرعی آسفالته خوزنکلا شدیم. آبشار خور با ارتفاع 50 متر در 2 کیلومتری روستای خور قرار دارد. باغات روستای خور، پیست اسکی و آبشار یخی از جاذبه های این روستا است.

میوه های درختی مانند سیب ، هلو، گیلاس و آلبالو و در فصل بهار گونه های گیاهی مانند والک، کنگر، ریواس ، آویشن و قارچ به وفور یافت می شود.

از محل پارک ماشین در نزدیکی روستا تا آبشار بیش از 40 دقیقه زمان نیاز است. بعد از پیاده شدن از ماشین کمی نرمش کردیم و در یک ستون منظم به راه افتادیم. هوای عالی و آسمان صاف یک روز خوب را برای ما تداعی می کرد. از ابتدای مسیر با گروه همنورد البرز هم مسیر شدیم ولی چون آنها قصد صعود به قله پهنه حصار را داشتند از هم به امید صعودی موفق برای آنها جدا شدیم. در طی مسیر کمی چوب جمع کردیم تا به محل آبشار رسیدیم. آبشارکه نمادی از جنب و جوش است  بدون هیچ حرکت و صدایی ایستاده است گویی گذر زمان متوقف شده است. آبشار در اثر برودت هوا یخ زده و دیدن این کوههای یخی که در این آبشارها به وجود آمده نظر خیلی را به خود جذب می کند. این آبشار در فصل زمستان محل مناسبی برای یخ نوردان می باشد. به منظور جلوگیری از هدر رفت آب آبشار، مسیر نهر آب از نزدیکی آبشار تا روستای خور به وسیله کانال کوچکی هدایت می شود.

خلاصه بساط صبحانه را پهن کردیم سپس دوستان به گرفتن عکس های زیبا از طبیعت مشغول شدند. در مسیر بازگشت با شیطنت بچه ها و برف بازی  لحظه های شادی کنار هم داشتیم. بالاخره در انتهای برنامه حلقه دوستی زده و از گفته های دوستان فیض بردیم. عده زیادی از عزیزان با خانواده هایشان برای تفریح به آن منطقه آمده بودند که دیدن شادی آنها نیز خالی از لطف نبود. سپس در خیابان سیزدهم بلوار موذن از همه دوستانمان خداحافظی کردیم به امید هفته ای سرشار از شادی و سلامتی.

لحظه هایی را که زندگی نکردیم از دستمان رفته پس قدر خودتان را بدانید و خوب با عشق زندگی کنید .