بنام یزدان پاک

گزارش صعود به قله شهناز، ارتفاع 3150 متر در تاریخ 1393/12/1

نفرات شرکت کننده در برنامه آقایان : مهران کیان، امیر رفیعی، حسین بیگی، امیرمدیری و خانمها : هاجر کیانی، شکوفه مجتهد زاده، مریم قاضی

ساعت پنج و نیم صبح وعده دیدارما البرز سبزیها بود. همگی با عزمی جزم و روحیه ای سرشار از انرژی مثبت راه صعود برفی قله شهنازها  را در پیش گرفتیم. این قله در کیلومتر بیست جاده چالوس قبل از پلیس راه بر بلندای شمالی سد کرج واقع شده است. شهناز اول در ارتفاع 2300 متر و شهناز دوم در ارتفاع 2750 متر و شهناز سوم در ارتفاع 3150 و هدف گروه البرزسبز.

ساعت 6:20 دقیقه در منطقه عسل  کوچ  از خودرو پیاده شدیم و بعد از نرمش کششی و توضیحاتی در مورد این صعود، اجرای کار ما با سرقدمی شهناز کیانی ، میانداری حسین بیگی و عقب داری امیر رفیعی استارت خورد . وجود مه غلیظ و بارش تدریجی برف نوید صعودی زیبا را می داد. حرکت ستونی و منظم افراد حاضر قوت قلب مان بود و از همه مهمتر بارش برفی که سعادتش کم نصیبمان شد و خوشحال بودیم که رحمت الهی همچنان گلریزان خود را تقدیم هم استانی هایمان می کرد. شیب تند و نفس گیر جدال زیبایی را طلب می نمود، لحظه ها مرتب ثبت می شد و خبر وضعیت گروه مرتب از طریق فضای مجازی در اختیار همنوردانمان قرار می گرفت. برف خوبی در کوهستان جا خوش کرده بود و پاکوب های زیبای همنوردان را به تصویر می کشید. گاه گداری مه ها بر کنار می شدند و رخساره دیدنی چراغ عالم افروز را از پشت ابرها نمایان می ساخت. شور وشعف دوستان بابت این صعود قابل وصف نیست. به هر  حال ساعت 8:30 دقیقه در منطقه ای دقایقی را جهت استراحت و صرف صبحانه سپری نمودیم بعد از این کاردوباره  حرکت مارپیچ ستونی را اجرا وارتفاع گرفتیم. در ساعت 9:50 دقیقه قله شهناز اول را صعود و از طریق یال مشرف به قله شهناز اصلی حرکت خود را ادامه دادیم. دیدن اعجاز خداوند و جاذبه های بی بدیلش حلقه های اشک شادی را در دیده گانمان نمایان می ساخت. توده عظیم مه، شدف برف و سرما و عروس سپید پوش طبیعت و چیزهای زیاد دیگر این صعود را زیبا طراحی می نمود. دیدن پاکوب های افراد گروه از دوردست دیدنی بود، در حین صعود آموزش های سرقدمی، برف کوبی و تشکیل نقاب بار علمی خوبی برای تیم در حال صعود بود. بعد از طی مسیری پر برف و زیبا به قله دوم رسیدیم، کم کم بعضی از افراد رمقی برایشان باقی نمانده بود و هم چنان به مسیر خود ادامه می دادند ، همدلی و همکاری اعضا سرعت استقامتی تیم را افزایش می داد ، خلاصه ساعت 12:45 دقیقه به نقطه اوج یعنی قله شهناز سوم رسیدیم همزمان با صعود ما صدای طنین انداز اذان ناخودآگاه دلهایمان را سمت آستان مقدسش راهی نمود . دستها ، قنوت، رکوع و سجود به پاس قدردانی از محبت های حضرت دوست تقدیم درگاهش می شد وحال و هوای خوبی بود، سپس با ثبت لحظه ها و استفاده بردن از فرمایشات عزیزان مان دقایقی بر بلندای بلندش توقف داشتیم و فیض بردیم از چیزهایی که به ما ارزانی داشت. مسیر برگشت را پیش رو قرار دادیم ، با گذر از مسیر رفت، تازه متوجه می شدیم چه مسافت زیادی را طی و تا به مقصد رسیدیم. دریاچه سد کرج زمان فرود مان سمت چپ ما قرار داشت و دقایقی را به تماشای دیدنی های طبیعی مشغول بودیم، سپس پس از گذر از شن اسکی و مسیر پر شیب به کنار ایستگاه وزارت نیرو یعنی داخل زمین خاکی فوتبال رسیدیم. ساعت 14:30 دقیقه مشغول صرف ناهار شدیم و حلقه اتحاد تشکیل دادیم و همگی با خرسندی بازگشت مجدد و صعود پر افتخار همنوردمان خانم شکوفه مجتهدزاده را به وی تبریک گفتیم و پایان صعود اعلام شد. همگی آن منطقه را به مقصد کرج ترک نمودیم و ساعت 16 از همه ی دوستان خداحافظی نمودیم.