بسمه تعالی

گزارش صعود به قله عظیمیه ومسیردره پورکان در تاریخ23/10/90

با توجه به اعلام برنامه درجلسه گروه مقررگردیدافرادی که تمایل دارند در برنامه شرکت نمایند روز جمعه 6:30صبح  جلوی زنجیرپای کوه عظیمیه،تجمع وبعدشروع به حرکت نمایند،سرپرست برنامه سرکار خانم زینب جاوید،راهنماوعقب دار مهران کیان،سرقدم محمد دولتی ،میاندارآقای شاهمرادی مسیر راادامه دادیم ،قابل ذکر میباشدمسیر صعود از قسمت شرقی زنجیرانتهای دیواره به سمت قله بود ،سوز وسرمای قابل توجهی حاکم بود ،با توجه به اینکه بعضاَ ،نفرات مبتدی بودند نکاتی پیرامون ، جغرافیای کوهستان،اصول گام برداری ونکات ضروری در رشته کوهپیمائی وکوهنوردی اشاره شد،ادامه مسیر دادیم ساعت 8:45 دقیقه در منطقه قله عظیمیه رسیدیم،بعضی از دوستان درآنجا به گروه ملحق شدند،جاده خاکی را به سمت دره پورکان ادامه دادیم ساعت 9:30دقیقه دربالای زمینهای سیاهکلان ،برای صرف صبحانه واستراحت بمدت نیم ساعت توقفی داشتیم،بعداز ثبت عکس  ادامه مسیر دادیم،از قسمت دره سرهنگ به صورت شن اسکی باشیپ85%سمت استخر گلی پورکان براه افتادیم،چشم انداز زیبائی ازقله پورا،پهنه حصار،دوبرار،سایت کلاک ورودخانه زیبای جاده چالوس،پیش رویمان بود،تااینکه ساعت 13:40 دقیقه به یک قسمتی صاف کنار جوب آبی برای صرف نهاراستراحتی کوتاه داشتیم،سپس مسیر راادامه دادیم تا بالای روستای پورکان رسیدیم،در آنجا بدلیل سرمای زیاد آبها روی صخره ها یخ بسته بود،آبشارهای متعددی چشمهای مارا نوازش میداد ،بعداز ثبت عکس مسیر لغزنده ای ،بدلیل شنهای ریز راطی نمودیم تا اینکه ساعت14:45دقیقه به روستای زیبای پورکان رسیدیم،آقای واعظی گروه را با بستنی یخی میهمان نمود،در پایان با می نی بوس گروه به سمت کرج حرکت کردیم واز تمامی همنوردان خداحافظی نمودیم

توضیحاتی در مورد جغرافیای روستای پورکان:

روستای پورکان در کیلومتر 12 کرج در جاده چالوس قراردارد ،مسیر های تردد زیادی دارد ساده ترین راه مسیر دره سرهنگ میباشد لازم بذکر میباشد مسیر ها را به صورت انفرادی تردد ننمائیدچون خطر سقوط وحمله گرگ وشغال رادربر خواهد داشت.

NGO البرزسبز برای همه همنوردان صعودهای پر افتخاروبی خطر را آرزو می کند.