بسمه تعالی

گزارش برنامه صعود به قله عظیمیه از مسیر یال شرقی بیجی کوه در تاریخ14/11/90

ابتدای  کار ساعت 7 صبح با توجه   به فراخوان گروه  درقبل از برنامه   نفراتی   همچون

آقایان:مهران کیان،اصغر خواجه حسینی ،مهردادربیعی ،احمد جاوید،سجادجعفریان،رضا کیا

سالار،امیر هژبری ،مازیاربشیری منش  وخانمها :زینب جاوید،زهرا جاوید، عاطفه  توزنده

جانی،سمانه جعفریان وخانم قادری برنامه را به سرپرستی آقای مهران کیان وسرقدمی خانم

قادری و میانداری  خانم جاوید و  عقب داری آقای خواجه حسینی از قسمت یال  شرقی کوه

عظیمیه ادامه دادیم تا اینکه به اواسط راه رسیدیم نفرات لحظه ای کوتاه برای استراحت وکم

کردن  لباس  توقفی داشتند   که در این  فاصله آقای  ربیعی و جعفریان از  اعضای   گروه

عکسهائی  را ثبت نمودند .سپس  براه  خود ادامه  دادیم  تا اینکه به کلبه  ساخته شده  توسط

شهرداری رسیدیم ،  بمدت 30 دقیقه  مشغول صرف صبحانه شدیم آقایان محمد دولتی وآقای

شاهمرادی  در خط الراس قله  عظیمیه  بما ملحق شدند ،از آنجا به نوک قله عظیمیه حرکت

نمودیم ومسیر  کانکس به چشمه  را از پاکوبه  سرخ پوستی  ادامه  دادیم  دوستانی  که   به

صورت  مبتدی  با گروه  می آمدند  با  صحبتهای   آقایان  کیان   ودولتی  مطالبی  را  آمو ختند. خلاصه  بعد  از  ساعت   10:30  دقیقه   همگی  سلامت  به  پای  زنجیر رسیدیم. باخداحافظی از  بعضی دوستان گروه به صورت تیم 5 نفره فنی صعود خود را در

غالب شناسائی منطقه  سیاهکلان به  دوبرار ادامه  دادتا اینکه  بتوانیم  با  دیگر  اعضاء به

صورت گروهی برنامه اجراء نمائیم  ،تیم دوم ساعت 13:40 دقیقه در منطقه سیاهکلان بود

از یال بالای  روستای فوق به  سمت دوبرار حرکت  نمودیم  هوا بسیار عالی بود عکسهای

خوبی ثبت نمودیم تااینکه به منطقه ای رسیدم که کاملاَ صخره ای بود با عبور از صخره ها

به جائی رسیدیم که بیش از یک متر برف داشت ،خلاصه درساعت 15:30 دقیقه به منطقه

جانپناه دوبرار رسیدیم که  باصرف  ناهار و دم کرده ای   که همنورد خوبمان آقای دولتی

زحمت کشیده بودند مشغول شدیم   هوا روبه تاریکی می رفت وبا صلا حدید دوستان مسیر

خانه را در پیش گرفتیم وساعت 17 در منطقه سیاهکلان بودیم واز همه همنوردان خوبمان

خداحافظی نمودیم.

توضیحاتی در مورد  این دوبرنامه :توصیه می شود دوستان در روزهای   بارانی واحتمال

وجود رعد وبرق از صعود به این دو منطقه خود داری نمایند بدلیل وجود دکلهای فشار قوی

برق و  خطر  برق گرفتگی ، هر دو مسیر  دارای  پوشش  گیاهی  خوبی می با شد ، مسیر

اول (عظیمیه) دارای آب در پایگاه کوهستانی  و برای قله همراه داشتن  آب ضروری است

ومسیر دوم(سیاهکلان)همراه داشتن آب الزامی می باشدودر هر دو مسیر در فصل زمستان

همراه داشتن کلیه  لوازم زمستانی ضرورت  دارد .

کمیته صعود های ورزشی NGOالبرزسبزصعودهای خوبی را برای هم نوردان خوبمان                 آرزو می کند