بسمه تعالی

گزارش برنامه صعود به قله دوبرار از عظیمیه درتاریخ 25/1/91

این برنامه  با توجه به اعلام در جلسه گروه از عزیزان ثبت نام بعمل آمدوتعدادی از علاقه مندان با موضوع اولین صعود فنی وآموزش سرپرستی مارا دراین برنامه یاری دادند .

عزیزان شرکت کننده:

سیروس حدادی ، ،حسین بیگی، ،فاطمه عظیمی،شیما فکری ،جواد جعفریان ،سجاد جعفریان ،زهراجعفریان ،سودابه جعفری ،آزاد صدغی ،زینب جاوید ،افشین خاکسار،  مهران کیان ،عبداله کمالپور،اسماءکمالپور،حمداله شاهمرادی،سمانه حسنی،مهدی حسنی،محمد دولتی،فرزاد فرخ زاده،یداله عاشوری

طبق قرار رأس ساعت 6 اعضای گروه البرزسبز انتهای جاده اسفالت کوه عظیمیه  جمع شدند.بعداز آمار گیری توسط آقای کیان نوع برنامه برای عزیزان مشخص شدوسپس در ساعت 6:30دقیقه به سمت چشمه حرکت نمودیم ومسیر پاکوبه را به سمت دوراهی بانوان واز آنجابه سمت صخره سرخ پوستی ،در آنجا توقفی کوتاه نمودیم در بین راه همنوردان گروه هفت خان نیز حضورداشتن ،دراین فاصله از از آقای قره داغی بعلت کاشتن درخت زردآلو وزحمت های فراوان وبه شکوفه نشستن درخت تشویق بعمل آمدواز همه همنوردان خواسته شدتااز این درخت حمایت بعمل آید،بعداز آن مسیر قله عظیمیه را طی نمودیم ودر ساعت 8:40 دقیقه در دشت قله عظیمیه استراحتی پنج دقیقه داشتیم ومسیر دوبراررا ادامه دادیم تا اینکه ساعت 9:10دقیقه درفضائی زیبابرای صرف صبحانه توقفی نیم ساعته داشتیم وبعداز آن مسیر را از پاکوبه بالای شن اسکی وینه ادامه دادیم تا به منطقه صخره های دوبرار رسیدیم همگی دوستان در هوای ابری وخنک براه خود ادامه دادند تا به قله اول دوبرار رسیدیم واز آنجا مسیر قله دوم را نیز پیمودیم ،مه زیبائی رقص کنان توجه همه دوستان را به خود جلب نمود هوا روبه سردی می رفت دوستان همنورد ما در ساعت 13:15 دقیقه هر دو قله را فتح وبدلیل وزش باد شدید مسیر برگشت را از اواسط قله اولی ادامه دادیم تا اینکه به جائی رسیدیم صاف ومسطح که توسط کوهنوردان در قسمت شمالی آبشار سیاهکلان آماده شده بود درآن محل برای صرف ناهارو میوه توقفی 45 دقیقه داشتیم،سپس برخواستیم ومسیر جنوبی را درپیش گرفتیم واز کنار آبشار سیاهکلان به سمت روستای فوق ادامه مسیر دادیم ودر ساعت 17 همگی دوستان در منطقه محمود آباد توسط آقای دولتی جهت صرف بستنی میهمان شدند،در این فاصله باران نم نم می بارید با پیاده روی در باران ،خلاصه سوار اتوبوس شدیم وخیابان سیزدهم از اتوبوس پیاده وبعضی از دوستان خداحافظی وعده ای نیز برای اینکه خودروهایشان پایکوه بود مسیر کوه عظیمیه را ادامه دادیم وباز توسط آقای حدادی برای صرف آش قلم میهمان شدیم وآنهم در هوای بارانی که جا دارد از این عزیزان تشکر بعمل آید.

خلاصه در ساعت 18 همه دوستان خوبمان را به خدا سپردیم وبا اشاره به نوع ،جغرافیا ومطالبی درباره این برنامه گزارش را به پایان می رسانم.

در طول مسیر انواع مختلفی از درختان وگیاهان قابل مشاهده بود.درختانی ازقبیل: بادام کوهی ،بوته های کنگرآنهم در گونه های مختلف، جارو،زرشک،وانواع کاسنی ،زالزالک ،نسترن ،تیره های پیاز،تیره های نعناع ودرخت پسته کوهی.

کل مسیر دارای پوشش آنتن دهی موبایل می باشد در قله دوبرار قلل زیادی قابل رؤیت می باشد همچون :سایت ودشته،پهنه حصار،پورا،شاه دژ،منار،کرچان،خان کهار،کهاربزرگ ،هفت خان،کلاچه ویا وناز ،مسیر دارای چشمه آب می باشد ، رعایت کردن کلیه مسائل زیست محیطی الزامی می باشد

مدیریت گروه وراهنما مهران کیان وسرپرست برنامه سجاد جعفریان ومسئول فنی محمد دولتی ،کمیته بانوان زهرا جعفریان ،روابط عمومی زینب جاوید ،تدارکات آزادصدغی،عکاس سجاد جعفریان ،کمیته محیط زیست یداله عاشوری .

کمیته صعود ها ورزشی وآموزش برای تمامی همنوردان صعودبه قلل مرتفع را آرزو می نماید.