بنام یزدان پاک

گزارش برنامه صعود به قله عظیمیه در تاریخ 1391/10/1

ساعت 6 صبح زمان حرکت به سمت قله بود . از ابتدای زنجیر کمی انتظار تا دوستان برسند و صعود را آغاز نمائیم . در کنار ما بنر بزرگی از حماسه گروه البرز سبز به تصویر کشیده شده بود  ، آقای خسروانی داشتند از بنرهمایش بزرگ روز جهانی کوهستان و محیط زیست با اجرای البرز سبز عکس می گرفتند و خوشحال بودند . ما نیز مسیر را به سمت چشمه عظیمیه ادامه مسیر می دادیم . برخلاف اکثر جمعه ها کوهستان عظیمیه خیلی خلوت بود ، دوستان می گفتند به دلیل شب یلدا و یا به قول پیش گوی اروپائی نوسترداموس ، آخرزمان یا نابودی کره زمین بوده مردم شوکه شدند . خوشحال بودیم تولدی دوباره داشتیم ، یعنی تاریخ تولد ما یعنی آقایان محمدرضا فکورزاده ، حسن خسروانزاده ، علیرضا شایان ، حسین بیگی ، مهران کیان ، خلیل عباس زاده همگی تاریخ  ماه و روز و سال تولدمان صفر شده بود یعنی 1/1/1 ، جالب بود .

هوا خیلی سرد بود . در حین صعود نفرات کمی تردد می کردند . راهمان را به سمت قله ادامه می دادیم ، هوا ابری بود و کاملأ زمستانی و سرد ، یواش یواش به تعداد کوهنوردان اضافه می شد . به نزدیکی صخره سرخ پوستی رسیدیم مجبور شدیم لباس اضافه نمائیم . چهره های ثابت و قدیمی کوهستان عظیمیه را ملاقات می کردیم و با احوالپرسی به راهمان ادامه دادیم . خلاصه در ساعت 7:30 دقیقه بالای قله بودیم . با کمی استراحت مسیر بازگشت را پیش رو قرار دادیم ، گروه پرواز و گروه البرز هشتگرد نیز در منطقه حضور داشتند ، جائی را بالای چشمه کوهستان برای استراحت و صرف صبحانه انتخاب نمودیم و ساعت 9 صبحانه را صرف کردیم .

دوباره دوستان خواستند مسیر جدیدی را برای بار دوم جهت صعود به قله انتخاب نمائیم . ما نیز مسیر غربی صخره های سرخ پوستی را انتخاب کردیم . در مسیری که تردد می کردیم ، برف قابل توجهی وجود داشت . آسمان نیز کاملأ ابری و برفهای زیبائی مشغول فرود آمدن بودند .

منظره های زیبا ، آنهم در کنار یک دسته کبک که از بالای سرمان گذشتند . خلاصه با تردد در مسیر صخره های زیبا به دشت پشت قله عظیمیه و از آنجا به کانکس رسیدیم . کمی استراحت کردیم ، ساعت 10:45 دقیقه صبح بود . هوا خیلی سرد بود . باد خیلی شدیدی مشغول وزیدن بود ، به هر حال از شن اسکی جنوب غربی  صخرهً سرخ پوستی به سمت دره حرکت کردیم و ساعت 13 به پای زنجیر رسیدیم و از دوستان خوبمان خداحافظی نمودیم .

(( بیائیم با حفظ محیط زیست ،طبیعت و کوهها را به کودکانمان هدیه نمائیم . ))